11 September, 2016

Zona sumraka, epizoda 1910


Spava mi se. Skršen sam. Ne da mi se ništa.

-          …najbolja stvar u svemu tome je što ja uopšte nisam imao kartu. Znači, nemam kartu a on i dalje pokušava da se…
-          e, danas mi je rođendan. 32.
-          e, čovječe, sretan rođendan!
-          sretno čova!
-          sve najbolje!
-          fala, fala.
-          znači – častiš pivom?
-          aha
-          jeee!
-          i šta si poželio za rođendan?
-          da se naspavam. koliko god da spavam nije dovoljno.
-          kontam, čova. i ja tako.
-          i ja isto.
-          ja se, brate, naspavam sasvim dobro. kupio sam one čepove za uši, imam ono sranje za preko očiju. ko da sam mrtav jedno 8-9 sati. trebao bi da probaš.
-          pa mogao bih.


***
Pa, ajde da probamo. Čepovi u ušima, maska na očima. Tri, čet’ri, sad…

***

Mrak. Čekaj, nije mrak imam ovo sranje preko očiju. Jebiga, ipak je mrak, i kad ga skinem. Opet se nisam uspio naspavati, rano je jutro. Pola 6. A jebiga, jebiga, jebiga! Ode pišat.

AAAA! Ko je ovaj jebeni starac u wc-u?! Šta se koji đavo dešava? Jebote, pa to je ogledalo! Jebote, pa to sam ja! Ja sam starac?! Šta, koji, kurac?!

-          Alka, čovječe, izvini što zovem ovako rano…
-          oooo, ko se to nama probudio. pa, dobro jutro, uspavana ljepotice.
-          čova, ja sam starac!
-          bogami jesi. ali, ako ti je za nek utjehu – svi smo ti nekako starci u zadnje vrijeme.
-          šta se koji kurac desilo?
-          pa, nisam nešto pratio tvoju situaciju zadnjih decenija ali ako dobro računam spavao si od 32. a sad je… hm… spavao si zadnjih 45 godina.
-          spavao sam zanjih… šta?
-          e, ajde zvaću Boksa i Peku i nađemo se u Ramu, oke?
-          šta?
-          nađemo se u Ramu u 7, može?
-          nađemo se u Ramu u 7?
-          da, naša stara kafana, još postoji. Debini unuci preuzeli, i dalje je rupa, ko nekad. nećeš ni primjetiti da te nije bilo 45 godina.
-          Alka…
-          da?
-          ima li letećih auta napolju?
-          ma ne… svi sad letimo zakačeni na dronove. ništa ne brini, samo siđi dole, vidimo se uskoro.

***


-          ne mogu reći da se nisi ni malo promjenio od kad sam te zadnji put vidio…
-          gledao sam te dok spavaš.
-          molim?
-          ono, svi smo te gledali kako spavaš. bio si jedno 10 godina na lajv strimu –nešto kao medicinski fenomen ili šta već.. povremeno sam dolazio da ti zalijem cvijeće i tako to… zadnjih dvadesetak godina sam samo povremeno gledao da ti neko ne provali u stan.
-          izvolite?
-          šta?
-          izvolite, šta ćete popiti?
-          a… nektar… vel’ki…
-          jesi normalan, čovječe, sedam je sati ujutro. ne podnosimo više alkohol kao nekad. probaj malo sa čajem. daj nam dvije nane.
-          je l’ imam probleme sa prostatom?
-          a ko nema.
-          nego, imam gomiletinu pitanja…
-          virtuelna realnost.
-          virtuelna realnost?
-          manje-više to je odgovor na većinu pitanja. negdje u vrijeme kad si ti otišao da se naspavaš desio se taj bum virtualne realnosti i ljudi se više ne drogiraju i ne piju, osim kojekakvih hipstera, nego se nakon posla rukaju sa virtualnom realnošću i budu šta hoće. zato se gotovo ništa nije promjenilo zadnjih 45 godina… ali, u matriksu, ajde da to zovemo matriks, se bogami izgradilo al’ baš. tamo imam kuću na moru na nekoj planeti na kojoj nema puno ljudi… čitav život sam radio za to, ali vrijedilo je…
-          čitav život si radio za virtualnu kuću na moru?
-          ne zaboravi da je ta virtuelna kuća na drugoj planeti, zovem je Aljmez jer… kontaš…
-          izvolite čaj
-          donesi ti meni ipak nektar
-          hipsteru
-          molim?
-          ništa, ništa..  stiže odma’    
           imam milion pitanja, stvarno bitnih pitanja ali… kako to da nektar još postoji?
-          bio je skoro propao, pogotovo sad kad gotovo niko ne pije ali onda se pojavio taj pokret hipstera ili šta već, koji su kao u fazonu ne želimo da bježimo od realnosti u virtuelnu nego kao naši djedovi u alkoholizam i… jebiga, nektar se pomalo izvukao iz gotovo sigurne propasti. i dalje ima užasan ukus ali to daje autentičnost svemu.
           ma vidi ti ko se nama probudio! pa đesi mrcino stara izgledaš malo podbulo.
-          Boks?
-          ja sam čovječe! a jesi prop’o, u pičku materinu. a kažu da san čini čuda za čovjekov dobar izgled… kako si se probudi? šta se desilo?
-          pa…
-          znaš šta? nije bitno, nek si ti nama pri svijesti…
-          ko je taj starac koji nas čudno gleda sa vrata?
-          Peka, dolazi ovamo, vidi ko nam se probudio?
-          Peka je imao moždani prije par godina, malo je pogubljen… ima sjećanja samo na prvu polovinu života i to, izgleda, ne svog, na momente provali neke čudne rečenice iz čista mira…
-          dobro veče gospodo, vrijeme je da odemo na ćevape
-          zdravo Peka, drago mi je što te vidim
-          sve ih treba sravniti sa zemljom, na taj način će se naučiti poniznosti!
-          a…
-          izvolite pivo
-          oopa, pije se pivo i to u rano jutro
-          donesi nam svima po jedno
-          ja neću, ne mogu čovječe, prostata mi je…
-          ma donesi, ne budi se naš prijatelj svaki dan.
-          pa trebao bi, to je nekako normalno – odeš, spavaš, probudiš se… i to svaki dan
-          Alka, ne seri. znači sinoć sam, sinoć sam, pola kafane po-pi-o… ček, nije to... a da, sinoć sam odlučio da ne odem kući kad sam legao u krevet i znate šta? osjećam se odlično.
-          opa, u čijem si krevetu ležao?
-          šta?
-          pa, kažeš da nisi otišao kući kad si legao u krevet…
-          aaa… mislim, u moju virtuelnu kuću na Manjači… obično kad odem spavati… a da, ti ne znaš. sad smo svi kao…
-          da, da, Alka me je otprilike uputio u problematiku i ono… šta se dešavalo ono, u zadnje vrijeme, sa ljudima koje znamo i vama i…
-          imao si sezonu vjenčanja, pa sezonu djece, pa sezonu razvoda, sezonu bolesti, sezonu umiranja i… sve je to nekako prošlo kao koroz san, he he
-          malo mi je muka, treba mi vazduha…
-          da, to je djelovanje nektara
-          ne, nego… idem malo da prošetam, sve je ovo… ne osjećam se dobro… vjerovatno džetleg, moram izaći..
-          hoćeš da idem sa tobom?
-          ma ne, vidimo se večeras ovdje… ispričaćemo se, samo malo da… trebam…
-          oke, vidimo se onda večeras.
-          da, da, večeras čovječe, nema vrdanja, nemoj da zaspiš!
-          dobar.
-          upitaj prah.
-          a?
-          Peka bunca, ne osvrći se. vidimo se večeras. siguran si da ne treba niko da ide sa tobom malo si… problijedio si ali..
-          ma oke sam, sve je u redu i ne treba mi niko samo malo da se sagledam sam.
-          oke, vidimo se.

***


Sanjam, to je to. Treba da se uštinem i biću budan i relativno mlad.

Nop, i dalje sam u snu i star. Zaletiću se u onu zgradu i ako me to ne probudi ne znam šta će… Idemo…

Loš potez, gubim svijest, lijeva strana mi trne…


***


-          hej, pri svijesti si, dobro nam došao… opet.
-          jesam li relativno mlad i budan?
-          molim?
-          ko si ti? čekaj… ličiš mi na nekoga… baku moje prijateljice ili… jebiga, Kaća? ti si? i dalje smo svi stari i u budućnosti…
-          i u bolnici, Peka mi je javio da si se probudio i taman sam bila krenula do Rama kad sam ugledala da se neki starac zalijeće u zgradu i… evo nas, bio si bez svijesti 3 sata što je ništa za tebe, a?
-          dobar.
-          nego, eeej, dobro jutro, drago mi je što te vidim i što ti vidiš mene. povremeno sam te posjećivala u stanu dok si spavao, smjenjivali smo se u posjetama, povremeno pravili žurke… bilo je kao da si sa nama – uglavnom si ćutao i bio pospan… dobro, ćutao si i spavao si.
-          ostarila si ali na nekako lijep način…
-          pa… hvala
-          mislim, definitivno si baba, nemoj me pogrešno razumjeti… ali ima neki fazon, uvijek si imala taj neki fazon
-          e, pa, baš ti hvala. he he…  to lica što ti viri iz zavoja je ostarilo sasvim zadovoljavajuće a i nikad nisi imao fazon.
-          znam, nikad nisam imao fazon. nego, kakav je bio život? vrijedan vremena?
-          pa, jeste. imao je svoje svijetle trenurke.
-          znaš šta? spavam 45 godina i niko gotovo da ne primijeti, niko nije izgubio ništa time… malo je… čudno je to… nikome nisam potreban.
-          pa mi smo primjećivali…
-          da, znam…ali ono, bitno, kao… neko je zavisio o d tebe i sad te nema i… nekome si bio bitan i slično…
-          pa, jeste malo… sam si kriv za to.
-          ne, ne! ne žalim se… nekako je super. možeš da prespavaš više od pola života i sve je oke, niko ništa ne gubi sa tim.
-          ti gubiš više od pola života.
-          ionako bih ga proveo u virtuelnoj realnosti, ovako sam se bar naspavao.
-          da, sad smo svi u matriksu u slobodno vrijeme, mi smo možda posljednja generacija koja se još uvijek malo batrga u ovoj sumornoj stvarnosti… bar povremeno. nego, kako je bilo u snu? šta se dešavalo? kako to da nisi morao da jedeš ili piješ ili, ono, pišaš… a sasvim si uredno stario?
-          nemam pojma, bio sam umoran stalno, nikad naspavan i… onda sam se naspavao, a za to mi je trebalo nešto manje od pola vijeka spavanja. nego, ajmo odvade, ajmo da jedemo sladolede i gledamo rijeku i ta sranja.
-          doktor je rekao da moraš da miruješ, imaš blagi potres mozga a i srce ti nije baš najbolje…
-          da ležim i mirujem, a? zajebi to. bjež’mo odavde… ko u filmovima!

***

-          žao mi je samo što sam propusti ove lijepe ljetne večeri i što sam propusti toliko sladoleda da pojedem.
-          ja sam bila budna cijelo vrijeme i opet sam ih propustila, ali bilo je momenata vrijednih cijele ove frke.
-          znam.
-          ali bilo je i neviđenih sranja.
-          znam.
-          i, kakvi su ti planovi sad pred kraj života? ha ha
-          ne znam, vjerovatno ću ih provesti sažaljevajući se i jedući sladoled pored Vrbasa.
-          kakva slučajnost – to je i moj plan! ha ha
-          eto vidiš, sudbina i sve to. uprkos svemu bio je ovo nekako oke dan. bolje se probuditi nekad nego nikad, a? idem do stana da se spremim za večeras. dolaziš u Ram?
-          naravno.

***

Jebeni lift ne radi, stvarno se ništa nije promijenilo u zadnjih 45 godina. Opet mi trne lijeva strana, trebao bih da se… u jebiga… boli… sranje… sjedi… pa, nisam se valjda probudio da bih umro? zašto mi život ne prolazi pred očima?





1 comment:

  1. super je blog, javite u direkt mi se ako van treva neka ppmoc u vezi recikliranja,jer je to jako bitno za srbiju

    ReplyDelete